Marek87 prowadzi tutaj blog rowerowy

Maj, 2014

Palkovice Hurky, Metylovicka Hurka

Sobota, 31 maja 2014 | dodano: 01.06.2014

Sobotnie kręcenie po 16:30. Wcześniej nie dałem rady. Tak jak w środę - bez pomysłu. W góry za późno więc coś na górskiej szosie. W stronę Albrechcic, Terlicka, Żermanic. Przed Albrechcicami wzdłuż torów napotykam dziwny znak. Zakaz ruchu samochodów powyżej 6,9t masy rzeczywistej. Jak długo jeżdżę to widuję raczej zaokrąglone wartości. Czasem zdarzają się np. 11.5t. Ale 6,9t? Uśmiech na twarzy :).

Albrechcice. Spore ilości pedałujących ludzi po drodze.

Dalej do Hawierzowa. Przeciąłem główną drogę prosto i popedałowałem w kierunku Frydka, Paskova.

Z Paskova w kierunku południowym po żłółtym szlaku. Przyjemnie po leśnych ścieżkach.

Przeszła mi przez głowę myśl "Hukvaldy", ale było trochę późno a na wschodzie wisiały ciemne chmury. Już miałem wizję, że znowu mi doleje. Jechałem po asfaltach i widzę Palkovicke Górki.

Miałem jechać przez Palkovice do Dobrej ale postanowiłem podjechać conieco. Kretowiny. 500 z hakiem n.p.m. Końcówka podjazdu. Tutaj szedł kiedyś Drtić.

Z góry asfaltem do Palkovic, potem do Metylovic i na Metylovicką Górkę szlakiem żółtym. Po łące, potem w lesie.

Na górze bez polotu. Zaniedbany budynek z opisaną wojenną historią. Stamtąd przyjechałem.

Zjazd w dół szlakiem niebieskim. Rozjeżdżona trasa przez motory. Pełno błota. Porobione jakieś chopki, rampy, cuda, dziwy. Zgubiłem szlak i sprowadzałem tym czymś rozjeżdżonym. Jechać się nie dało. Szkoda gadać. Dalej do domu częściowo starą drogą a potem bokami.

Równica

Środa, 28 maja 2014 | dodano: 01.06.2014

Środowa, popołudniowa jazda bez pomysłu. Udało się wygospodarować trochę czasu w środku tygodnia. Popedaliłem na Równicę.
W Puńcowie przede mną chmury. Na szczęście przeszło obok.

Kręciło się w miarę, ale tylko w miarę. Nogi jakieś nadal zamulone od ostatniego częstszego biegania. Chyba trochę przystopuję. Od mostka pod schronisko w ok. 23:30. Na wąskich oponach coś by jeszcze urwał ale kiepskawo :/.

Zaczynam zjeżdżać w dół a tu los Danielos Terminatoros wyjeżdża na górę :). Do tej pory nie miałem okazji się spotykać z Danielem na trasie. Ostatnio coś się jednak udaje. Pogadaliśmy chwilę wraz z dwoma innymi kompanami. Czesława kojarzyłem, drugiego kolegę już nie. Ćwiczą formę na uphill :).

Czantoria, Soszów, Stożek...

Zjechałem w dół do Ustronia Zawodzia, potem w górę przez Lipowiec do Brennej Skrzyżowania. Po drodze na podjeździe strzelił mi łańcuch w miejscu, gdzie go skuwałem przed wyjazdem (ogniwo przed spinką). Brennica.

Z Brennej przez Górki, Skoczów, Simoradz, Kończyce do Kaczyc. W Kaczycach spoglądając w stronę Cieszyna widziałęm fajną tęczę...

... która zwiastowała tylko jedno. Deszcz w drodze do Cieszyna... Konkretnie mi dolało, choć jak już w butach miałem basen to było całkiem przyjemnie. Chłodek w stopy :).

Góry Hostyńskie

Niedziela, 25 maja 2014 | dodano: 28.05.2014

Wycieczka - siostra tej z pierwszego maja. Zorganizowana tracydyjnie przez niezawodnego Marka. Bo rower to nie tylko góry i MTB. Czasem trzeba trochę inaczej... Wszystko miało być tak jak 01.05 ale niestety prognoza pogody powystraszała ludzi i pojechaliśmy tylko we dwójkę. Z racji, że zbliża się Drtić trzeba tłuc jak najwięcej kilometrów na dwóch kołach. W zasadzie była okazja na małą życiówkę. Wróciłem w nocy z Włoch, pogrzebałem przy rowerze (prostowanie zębów w korbie po ostatniej wywrotce). Potem poszedłem się zdrzemnąć na godzinę. Wyjazd przed piątą do Valasske Mezirici, dokąd miał dojechać Marek pociągiem. Z Cieszyna pojechałem najprościej - główną starą drogą na Frydek (wcale jednak nie tak zła) i przez Baśkę, Kozlovice, Tichą do Frenstatu pod Radhoszczem.

Pogoda z początku świetna. Potem więcej chmur, szczególnie w górach. Radhoszcz zakryty.

We Frensztacie "sipky" czyli odnowione oznaczenia (strzałki) na 17 edycję Koprivnickiego Drtica. Ta już 14 czerwca 2014. Oby pogoda dopisała! Trasa taka sama jak w zeszłym roku. Końcówka bardziej asfaltowa (na zdjęciu poniżej), ale i tak ogromna większość w terenie po szlakach :).

Z Frensztatu bokami do Valasskich Meziric. Pogoda coraz lepsza. Do końca dnia było już słonecznie, bez żadnej kropli z nieba. A miało walić żabami... :). Mając jeszcze sporo czasu i widząc drogowskazy na Stramberk (w Verovicach) chciałem podjechać. Ujechałem kilka kilometrów i wróciłem, bo mógłbym się nie wyrobić i Marek musiałby na mnie czekać. Z Hodslavic wbiłem na głowną do Valasskich, bo ruch był niewielki (niedziela rano) a asfalt gładziutki...

Zamek Kinskych w Valasske Mezirici.

Rynek (w oczekiwaniu na przyjazd Marka).

Marek dotarł punktualnie (ech te Ceske Drahy; gdzie tam nasze PKP). Popedałowaliśmy w stronę Hranic. Zamek w Hustopece nad Becvou.

Był też po drodze młyn z XVIII/XIXw. (z tego co pamiętam). (fot. Marek W.)

W Hranicach pękła mi spinka łańcucha (już druga w ostatnim czasie (?!). Nie miałem zapasowej więc skułem łańcuch na sworzniu usuwając jedno wewnętrzne ogniwo. Podjchaliśmy na Hranicką Propast. Rewelacja :). Nie widać tak tego na zdjęciu ale wrażenie jest super!

Centrum Hranic. Można było dostać pałką po głowie ;).

Z Hranic w stronę Lipnika nad Becvou. Podwieszona kładka po drodze. Można rzec, że Marek jest specjalistą w dziedzinie mostów i konstrukcji żelbetowych więc taki obiekt nie mógł "przejść bokiem" :). (fot. Marek. W.)

Zamek Helfstyn w Lipniku nad Becvou.

Dalej asfaltami do mieściny Bystrice pod Hostynem. Tam kolejny zamek i małe zakupy w Lidlu.

Z Bystrzycy pod Hostyniem w górę kilkukilometrowym podjazdem na Święty Hostyń. Było trochę ciepło. Podjazd dłużył się i dłużył... Końcówka z fajnymi widokami. (fot. Marek. W.)

Na górze masa ludzi. Stacje drogi krzyżowej, kościoły, kapliczki...

Potem już było to co najlepsze. Czyli jazda w terenie. Dość przyjemnie wraz z charakterem godnego urozmaicenia kamienisto-korzennego. Nie będzie na fotkach. Góry Hostyńskie są niewielkie. Mają 600-700m n.p.m. Szczytami prowadzą fajne szlaki. Sporo pieszych i rowerzystów. Zróżnicowanie? Od dzieci na sztywnych widelcach po fulle :). Pomiędzy tym trekkingi :).

fot. Marek. W.

Trojak

Wieża widokowa (nieczynna).

I zjazd do doliny (Ratibor) asfaltami... (fot. Marek. W.)

Z Ratibora początkowo drogą, potem ścieżką rowerową do Valasske Mezirici. Tam się pożegnaliśmy. Przed drogą powrotną zjadłem jeszcze loda włoskiego na stacji kolejowej i popedaliłem do domu podobną drogą. Plan wycieczki zakładał jeszcze wyjazd na Wielki Javornik, który się jednak nie udał. Byłoby za dużo (o tym zaraz), choć do zrobienia. To ten skurczybyk.

Droga do Cieszyna przez Frensztat i dalej w stronę Frydlantu nad Ostravicą po pagórkowatym terenie. Trochę się nadeptałem po pedałach. Im bliżej Cieszyna tym lepiej się jechało. Niższa temperatura... Jakoś tak nietypowo, bo trochę kilometrów w nogach już było :). W Czeladnej skręciłem na ścieżkę pod górami. Trochę podjazdów, zjazdów... Widok na Łysą Górę z Czeladnej.

Zdaje się, że Smrk...

I Knehyne.

Z Frydlantu przez Przno, Janovice, Vysni Lhoty, Komorną Lhotkę do Cieszyna. Po powrocie do domu kąpiel, jedzenie, pogawędka z kumplami i wyjazd o 23 pod Warszawę na rozładunek. Oczywiście moim dwunastokołowym żelastwem zwanym potocznie tirem. Miałem tam być na 7 rano w poniedziałek więc wyjścia nie było. Kawa, kawa, kawa :). Jechało mi się względnie. Koło Piotrkowa Trybnalskiego zaczęło mnie trochę łamać spanie, ale muzuka z CD i otwarte okno bardzo pomogły :). W zasadzie bez problemów. W poniedziałek trochę odespałem w ciągu dnia.

Fajny całodniowy trip ze sporą ilością miejsc wartych zobaczenia! Warto raz na czas porzucić te góry z błotem, kamieniami i korzeniami. Jednak nie ma co ukrywać, że połączenie tych trzech daje największą frajdę :). Przy okazji tej wycieczki udało mi się ukręcić największą ilość kilometrów w ciągu dnia. Myślałem nad tym żby dokręcić do okrągłej setki (było jeszcze sporo wieczornych sił)  ale to bez sensu jeździć do Trzyńca i Dzięgielowa. Przyjdzie jeszcze pora na trójkę z przodu :).

Dziękuję Ci Marek za fajnie zaplanowaną trasę z ciekawymi punktami/miejscami do zobaczenia. Do następnego wypadu!

mokro: Łysa Góra i okolice wokół

Niedziela, 18 maja 2014 | dodano: 18.05.2014

Ostatnie moje biegane wyczyny /oczywiście tylko i wyłącznie podczas niezbyt rowerowej, mokrej pogody/ (piątek 14,3km, sobota 12,6km) spowodowały nielada zakwasy w łydach oraz mało przyjemny ból lewego kolana. Niedziela jak to niedziela. Po deszczowo-niby powodziowym okresie trzeba było pokręcić. Trzymałem się myśli "po asfalcie". Wyszło jak zwykle. Cel Łysa Góra. Wyjazd po 9. Nie było trudnego terenu ale szutrówy na Łysą rozmoknięte, błotniste, kałużyste i w ogóle sporo wilgoci. Do Krasnej bokami.

Rzeka Moravka k/Vysnich Lhot i Raskovic

Na cyklotrasie 46. Łysa w chmurach. Już wiem, że szału na górze nie będzie. W ogółe mnie to nie zniechęca.

Z Krasnej zielonym w górę po trawersach z niedługim odcinkiem zielonego szlaku, którym płynęła spora ilośc wody. Fajny jest. Widoczki.

Sporo wody i marasu :). Miejscami na liściach grząsko. Raz za czas nieśmiało pojawiało się słońce (niewiele go było). Poza tymm ogromne ilości wody spływające po zboczach, Dzikie potoki. Ziemia nasiąknięta do granic możliwości.

Pod Zimnym wlot na asfalt i 2 ostatnie kilometry po tej nawierzchni. Jacyś śmiałkowie na młynku po drodze. Rowery z kołami 29 i 26 cali. Wyjechałem. Widok w stronę Radhoszcza a'la gradient w Photoshopie :).

bbRider on webcam :).

Plan zjazdu w dół zakładał sam asfalt do Papeżowa. Ale czerwony kusił. Wjechałem w niego. Jazda była całkiem całkiem. Zaczęły się mokre i śliskie korzenie. Zacząłem zbyt dużo o nich myśleć i podjechało mi przednie koło. Doskonale pamiętam sam lot przez kierownicę i moment uderzenia w podłoże. Trochę postękałem ale nic mi nie było. Potem zaczęły się wiatrołomy iii.. wbiłem znowu na asfalt. Byłem umówiony z Ludziem na popołudniowy rower, ale Ludź postanowił jednak tylko biegać co trochę zmieniło mi plany. Pojechałem w to co miałem w planach. Problem był taki, że w ogóle nie byłem przygotowany na taką ewentualność. Bez plecaka. W kieszonkach zostały mi bułka i mała chałwa. Zjechałem do Papeżowa i w górę na Visalaje (celowo od Papeżowa, bo... tym odcinkiem jeszcze nie jechałem). Visalaje/Jeżanky - błoto:

Niebieskim do Góry w stronę Białego Krzyża. Tam konsumpcja tego co mi zostało.

Spod Białego Krzyża pojechałem o tam... prosto w stronę tej zapory żółtym szlakiem w kierunku na Gruń. Daniel pisał, że jest tam pięknie. Tak też było. Świetne, rewelacyjne tereny na rower! Fajne leśnie ścieżki, trochę asfaltu. Zero samochodów. Muszę tam znów uderzyć w lepszą pogodę i od Hotelu Charbulak pojechać dalej żółtym i niebieskim w stronę Bilej. Tym razem było za mokro.

Spod Grunia zjazd asfaltem do doliny nad zbiornikiem Szańce.

Dalej asfaltowymi ścieżkami wokół zbiornika... Przyjemnie. Z tyłu Smrk (1276m n.p.m.).

Zjazd w kierunku Ostravic i podjazd na 730m n.p.m (Butoranka) szlakiem niebieskim. Początek asfalt, potem teren. Niezły bajzel na tym asfalcie po opadach.

Dalej po trawersach do Malenovic. Skalka w tle. A w samym tyle zdaje się Radhost (jeszcze na nim nie byłem).

W drodze z Janovic do Frydku miałem mały kryzys (pomijając kręcenie z obolałymi nogami). Zabrakło mi treści w żołądku. Sklepy pozamykane... We Frydku stanąłem w knajpie, zjadłem zimną kiełbasę z zalewy z cebulą (nazywało się to Utopenec ;) ) i popiłem 0.5l Kofoli. Z Frydka kręciło się już o wiele lepiej pomimo przemierzania znienawidzonej przez mnie drogi Frydek Mistek - Czeski Cieszyn.
Tempo na tripie słabe. Na terenowych zjazdach nie pogonisz, bo byś wyglądał jak dosłowna świnia. Takie tam wycieczkowo -treningowe kręcenie, choć w pionie trochę stuknęło (dokładnie tyle ile we wpisie). Dobre i to! Rower.. bez komentarza. 2 zęby na blacie wygięte. Jedna połowa spinki rozpadła mi się po powrocie w dłoniach. No i ogólnie wszystko pozaklejane. Znowu sporo pucowania.

Filipka, Bahenec, Filipka, Loućka

• Sprzęt Merida Matts TFS 500-D
Niedziela, 11 maja 2014 | dodano: 11.05.2014

Niedzielna jazda bez pomysłu. A wszystko z powodu pogody. Miało być deszczowo. Do południa chmury lecz bez opadów. Wyjechałem. Krótko po okolicy z minimalnym założeniem: zielonym na Filipkę i niebieskim na Bahenec. Z Cieszyna przez Trzyniec, pod Praszywą Horę i do Nydku.
Widok spod Praszywej Hory na dolionę Nydka. Wcześniej po fajnych leśnych ścieżkach z dużą ilością korzeni.

Doliną Nydka asfaltem prawie do samego końca. Zielonym na Filipkę ostatnio zjeżdżałem. Podjazd jest czadowy. Kilkanaście kropel potu z czoła spadło. Rewela. Po wyjeździe.

Filipka

Z Filipki żółtym do Jabłonkowa, gdzie zaczęło padać aż do końca tripu. Z Jabłonkowa do Pisećnej i podjazd na Bahenec. Niebieskim rówież zjeżdżałem kilka ładnych już razy. Podjazd łatwiejszy niż zielonym na Filipkę.
Widoków żadnych się nie spodziewałem, ale coś tam było widać.
Girova.

Tatry musiałem sobie tylko wyobrazić.

Javorovy, Ostry, Kozubova, Łysa z tyłu.

Jest git! Choć mokro - deszczowo.

Z Bahenca 6086 po stopach hutnictvi znowu na Filipkę po przyjemnych ścieżkach...

Filipka w tle.

Dalej zółtym na Loućkę.

Z Loućki grzbietem do Nydka (super!) z końcowym ciekawym zjazdem. Z Nydku po dosyć już mokrym asfalcie cały czas w deszczu do Cieszyna. Przyjechałem cały mokry, ale nie żałuję.

Route 2,597,296 - powered by www.bikemap.net

Slavić, Horni Lomna

Sobota, 10 maja 2014 | dodano: 10.05.2014

Sobotnie lajtowo - wycieczkowe kręcenie z Ludziem. Dzień miał być słoneczny. Pobudka o 6tej rano. Patrzę - deszcz i ogólnopojęte mokre cholerstwo na asfalcie. Do łóżka. Po godzinie wręcz błękit. Znowu Ludź mnie wyciągnął na rower. Spanikowałem.
Plan: Moravka, Slavić (poodbnie jak mój zimowy trip)  a dalej co się uda. Było super :).

Po drodze do Moravki. Pod Praszywą. Widok na Łysą oklepany do bólu.

Z Vysnich Lhot do Moravki wzdłuż rzeki. Fajnie, lekko w terenie.

Jak nie z koniami to z krowami... A ja znowu na to patrzę... Wrr.

Znalazł się i koń. Było ich więcej po drodze. Całe szczęście, że ten akurat bardziej leciał na mnie niż na Ludzia. Targał mi pasek od plecaka tak agresywnie, że czułem się wręcz maltretowany, wykorzystywany.

Moravka, zbiornik wodny.

Doliną Slavića do góry. Dobrze podeszło Ludziowi :).

Foto na konarach...

Slavić. Panorama na Wielki Połom. Było widać Tatry (po lewej).

Ludź na łące... ;).

Płeć żeńska poległa w drzemce a samce drepczą w miejscu z niecierpliwością ;).

Ze Slavića w dół i dalej trawersami do Górnej Łomnej. Bajerancja, choć lajtowa jazda. Całe Czechy i ich leśne ścieżki.

Widok w stronę doliny Łomnej i polskich gór (z tyłu bodajże Cieślar).

Powrót tradycyjnie wzdłuż torów, choć niewiele brakło a byłoby przez Milikov. Na deser poszła jeszcze Leszna i Kojkovice. Ludź po małej dawce cukrów pędził jak szalony! Byłem naprawdę zaskoczony tą ambicją!
Trip przyjemny. Pogoda super. Dobrze spędzony dzień. Po powrocie poszedłem jeszcze przebiegnąć się niecałe 11km. Tempo padaczne. Bardziej trucht niż bieg, bo męka ta trawała 55min. Powiedzmy, że taką miałem potrzebę...

Route 2,595,966 - powered by www.bikemap.net
" />

Petrovice u Karvinej

Sobota, 3 maja 2014 | dodano: 10.05.2014

Sobotnie kręcenie z Ludziem. Do południa miało nie padać a po południu miało być już deszczowo. Budzę się rano - wilgoć i kiszka na asfalcie. Ludź smsowo wyciągnął mnie na rower i bardzo dobrze zrobił. Poza Cieszynem było w porządku. Ostatecznie chwała mu za to.
Jazda to kompletna improwizacja - to co urodzi się w głowie w miarę kręcenia. W stronę Hażlacha przez Rudów. Potem do Kończyc. Mówię: "Gdyby Daniel jechał z nami to pokazałby nam pałac, bo często go foci. Ja nie wiem gdzie on jest". Wjeżdżamy do Kończyc, wbijamy na ścieżkę rowerową w stronę starego, drewnianego kościoła, potem kawałek dalej scieżką i voila! Patrzę na tablicę i oczom nie wierzę: "Pałac w Kończycach Wielkich" :). Ah ta moja intuicja :D.

Ludź w pancerwozie.

Pojeździłbym... ;) Pokosiłbym :)

Na kładce nad zasyfiałym bajorem.

Dwa Dęby po drodze: Mieszko i Przemko. Ten ma bodajże... 700 lat! Obwód chyba 9,1m!

Z Kończyc do Zebów nad Młyńszczok...

... potem bokami na czeską stronę. W oddali słyszę motocross. Okazało się, że w Petrovicach u Karvinej jeździli :). Jakieś zawody. Mnóstwo Polaków (zawodników, obserwatorów).

Do Karviny. Rynek.

W Karvinie krótkie posiedzenie w parku i moje jaranie się dzierganymi czapkami... eehhh :).
Powrót przez Stonawę i Albrechcice (a raczej Olbrachnice). Kościół w Stonavie.

A jeszcze na bonus po przyjeździe do Cieszyna Ludziowa kontrola jednego podjazdu pod granicę w Puńcowie od strony czeskiej. Pikuś :). Dzięki Ludziu za tripa. W sam raz udało się go ukończyć przed deszczem. Good job :).

Route 2,584,699 - powered by www.bikemap.net
" />

Pierwszomajowa wycieczka :)

Czwartek, 1 maja 2014 | dodano: 10.05.2014

Pierwszomajowa, tradycyjna, coroczna wycieczka organizowana przez Marka. 11 chętnych rowerzystów. Tym razem padło na rejon Opavy i doliny rzeki Moravicy. Po trzech godzinach spania w nocy odpuściłem dojazd do Opavy na rowerze i wsiadłem ze wszystkimi w pociąg. Warunki rewelacyjne. Dawno nie jechałem tym środkiem lokomocji. Tempo kręcenia spokojne, wycieczkowe, bez spiny. Po drodze fajne podjazdy z blatu przy przyzwoitej prędkości. Można było poćwiczyć nogę z wiatrem we włosach :).
Na początku wśród rzepaku:

Przed Krnovem (że tam niby robią chyba Kofolę?).

Krnov

Jedziemy dalej...

... potem po leśnych ścieżkach wśród bunkrów...

Grzegorz ma fazę...

Zbiornik wodny Slezska Harta. Z tyłu pasmo z Pradziadem. Kiedy ja się tam w końcu wybiorę...

Kawałek dalej zbiornik wodny w Krużberku.

Rzeka Moravica i skałki w Krużberku.

Ścianki wspinaczkowe.

Jazda doliną rzeki Moravicy to sama radocha. Przyjemne ścieżki, sporo ludzi na trasie. Był też króki terenowy singiel i szlak koloru czerwonego. Nie ma lipy :).

Po drodze akwedukt. Kiedyś drogą wodną transportowano tam drzewo. Dzisiaj ciekawa atrakcja.

To już na zamku w Hradcu nad Moravicą. Super!

Z Hradca nad Moravicą w stronę Opavy i Bohumina.

Obok czuściutkiego jeziora w Hlucinie.

Do Bohumina w miarę sprawnie. Towarzystwo wsiadło w pociąg a ja miałem jeszcze sporo chęci do jazdy i pojechałem na dwóch kołach do Cieszyna. W Cieszynie na moście Wolności spotkałem przypadkowo Daniela, który wracał z gór :). Pogadaliśmy na chwilę. Dzięki wszystkim uczestnikom za fajną wycieczkę :). Do zaś!