Marek87 prowadzi tutaj blog rowerowy

Sierpień, 2015

Grzanki w Beskidzie Śląskim ;)

• Sprzęt Merida Matts TFS 500-D
Niedziela, 30 sierpnia 2015 | dodano: 07.09.2015

Tak ma wyglądać każdy wypad na dwóch kółkach :). W kilku słowach: szeroki wytrzeszcz oczu na zjazdach połączony ze sporą niemocą w pełnym upale na podjazdach oraz ogromnymi ilościami potu lejącymi się z czoła i kończyn górnych...

Wraz z Kubą zgadaliśmy się na Karkoszczonce w pewien niedzielny poranek. Byłem niesamowicie głodny górskiej wyrypki. Szkoda, że głód nie do końca przełożył się na siły w nogach ale znowu nie było tak najgorzej. Generalnie po japońsku czyli jako-tako. Nie ma się co dziwić. Te Opolskie, kompletne płaskości doprowadzają mnie do szału. Zanim się rozkręcę w górach mija trochę czasu.

Najpierw wcześnie z rana do Brennej przez Dzięgielów i Lipowiec. Dalej myśliwskim na Błatnią. Na czerwonym wszystkie kamienie (głównie z powodu suszy) były tak luźne, że trudno było cokolwiek ukręcić. Uślizgi, wybicia z rytmu. Wychodziłem z siebie podirytowany tą w większości "butowaną" tułaczką. Przez Błatnią na Klimczok już fajnie. Na Klimczoku z rana standardowe, kultowe widoki :).

Kalimczok
Kalimczok © Marek87

Na Klimczoku dowiaduję się, że Karel z racji zdobycia ronda w Buczkowicach będzie miał poślizg (sam zresztą byłem już "po czasie"). Trochę poleniuchowałem po czym nadszedł czas na wyborny czerwony szlak skierowany na docelowo-zbiórkową Karkoszczonkę. Szlaku przedstawiać nie trzeba. Rarytas!

Z Kalimczoka
Z Kalimczoka © Marek87

Na początku szerzej, stromiej, potem lajtowo. Po chwili szlak wjeżdża w kilkusetmetrowy, bardzo wymagający techniczny singiel. Podnoszenie kierownicy i pomysł na prawidłowy tor przejazdu bez utraty uzębienia w korbie (na korzeniach) to główne wątki penetrujące mózg w czasie jazdy. Kilka podpórek ale dało radę ze względną płynnością.
Czerwony z Klimczoka na Karkoszczonkę
Czerwony z Klimczoka na Karkoszczonkę- karamba! © Marek87

Singiel wjeżdża ponownie w szerszą, leśną drogę i tym samym czerwony do przełęczy staje się niezłą sieczką po kamieniach z opcją śmigania między drzewami po korzennym singielku. Na Karkoszczonce zderzenie z oczekującym na mnie Karelem. Dalej - według planów na Biały Krzyż czyli Salmopol. Początek ponownie wybornie singlowy. Uwielbiam tamtędy jeździć! Do Salmopolu dojeżdżamy w miarę szybko. Krótkie pepsi i dalej na Malinów ambitnym podjazdem!

Na Malinów
Na Malinów © Marek87

Z Malinowa wysusz potu na extra zjeździe po czym kolejna warstwa soli na podjeździe na Malinowską Skałę. Jeden kilkunastosekundowy postój na charakterystycznym zakręcie. Wypluwałem już wnętrzności.

Z Malinowa na Malinowską
Z Malinowa na Malinowską © Marek87

Chwila na widoczki
Chwila na widoczki © Marek87

Malinowska Skała
Malinowska Skała © Marek87

Dalsza część zielonego szlaku na Skrzyczne to przyjemna jazda szczytami bez obaw o jakieś przeszkody pod kołami. Nic tylko kręcić.

Szlakiem na Skrzyczne
Szlakiem na Skrzyczne © Marek87

Z Baranią Górą za plecami
Z Baranią Górą za plecami © Marek87

Docieramy do Skrzycznego. Chwilka postoju a po niej okrzyk Karela: "Cześć Dorota". Odwracam głowę a tam polubiana przeze mnie na fejsbuku kobitka z Gomola Trans Airco śmigająca ostatnimi czasu nieco więcej ęduro. Miło było poznać w realu ją jak i towarzyszącego Artura. Wystarczy wygooglać "mamba on bike" i wszystko jest jasne.

Chwila pogawędki na szczycie przy rowerach nie mogła się skończyć zwykłym "cześć" czy "na razie".

Z Arturem i Dorotą (mamba on bike)
Z Arturem i Dorotą (mamba on bike) © Marek87

Pomknęliśmy wszyscy razem czerwonym a potem zielonym szlakiem w stronę Buczkowic. Kto tam jechał ten wie, że na żarty i rozluźnienie nie ma za bardzo czasu. Zawahałem się w jednym momencie na większych kamieniach i z chwilowej stójki poleciałem w prawo w dół w krzaki Dobrze, że byłem świadomy tego co się może dalej stać i uczepiłem się ręką rosnącej tuż obok choinki :). Wszystko było teoretycznie pod kontrolą i skończyło się na małym ubytku materiału w tylnej części spodenek. Piesi turyści byli trochę przerażeni moim chwilowym zniknięciem w krzaczorach na stromym zboczu ale szybko wyszedłem z tego dołka. Gdybym się nie uchwycił... Hmm ;). Nie wiem co by było ze mną dalej.

Nadeszła dalsza część fun'u na zjeźdźie. Mnóstwo wrażeń i uwagi na raz. Chwilę po mnie z glebą spotyka się Karel. Potem szybkie szutry pod presją ędurowców napierających z tyłu i w ostateczności moje skuteczne dobicie na przepuście. Rąbnęło zdrowo. Aż ciarki przeszły mnie po plecach. Mamba z Arturem potowarzyszyli chwilę przy zmianie dętki po czym pojechali dalej. Dobrze zrobili, bo 15 min później Karel również zmieniał dętkę z powodu kapcia na końcowym, fenomenalnym singielku.

Kapciuch ;)
Kapciuch ;) © Marek87

Zjazd do Szczyrku, małe zakupy w Biedrze i na Klimczok przez "Górkę" czyli innymi słowy "Orle gniazdo". Polecam te płyty w pełnej lampie. Przyjemny, podjazdowy, kultowy KOSZMAR!!! :).

Z Klimczoka na Szyndzielnię i zjazd taką jedną ędurową trasą masowo ujeżdżaną przez ekipę z BB. Jest bardzo ciekawie, między drzewami, w wymagającym terenie. Potem zielonym na Dębowiec i krótki popas.
Bielsko-Biała na dłoni
Bielsko-Biała na dłoni © Marek87

Dziabar ;)
Dziabar ;) © Marek87

Na Dębowcu pożegnanie. Karel do siebie a ja do Marzeny na chwilę odwiedzin. Zeszło pół godziny i popedaliłem do Cieszyna standardową drogą.

To był bardzo udany objazd kultowych górek. Bez zbytniej asfaltowej nudy ;). Do obowiązkowego powtórzenia!

Relacja oczami Karela tutaj -> KLIK.

Route 3,260,568 - powered by www.bikemap.net

25-29.08

Sobota, 29 sierpnia 2015 | dodano: 31.08.2015

Wpis (zgodnie z wcześniejszymi procedurami) hurtowy - zwierający dojazdy do pracy i jazdę po robocie. Z pięciu dni. Od wtorku do soboty (w poniedziałek musiałem jechać autem, bo miałem ze sobą na weekend instrument (tachimetr)). W środę wieczorem wypad na Górę Św. Anny z OKRem ale bez fociszy. W tamtą stronę terenem a z powrotem asfaltami główną drogą DK94. Spieszyło mi się, bo było już późno a o 7 miałem być w pracy. A w pracy? Leci. Robimy robotę dla czterech firm. Tej głównej, co leją beton, budują dwie chłodnie (stan zaawansowania robót między nimi różni się o kilka miesięcy) i inne wyposażenie. Druga to ta zajmująca się chudziakami, fundamentami i ogólnie "podstawą" pod rurociągi doprowadzające gorącą i odprowadzające zimną wodę. Trzecia firma ustawia te rury a czwarta - wykopy, zasypki i ogólnie grzebanie w ziemi ;).

Chłodnia CT5 i kotwy z wytykami pod słup chłodni CT6
Chłodnia CT5 (~60m z projektowych 185m) i kotwy z wytykami pod jeden z 36 prefabrykowanych słupów chłodni CT6 © Marek87

Tak a propo... zastanawialiście się kiedyś jak podnoszą żurawia wieżowego? Ściągają górę, dostawiają fragmenty podpory, montują górę czy jak? Jakim dźwigiem by to podnosili? Sam byłem ciekawy. Ano tak się to robi! Pogadałem z gośćmi z obsługi tego ustrojstwa :). Hydraulika :).

Rury jak to rury. Laminat o średnicy 3,4m. Ustawianie osiowo i wysokościowo. Pierniczą się z tym jak małe dzieci. Idzie to jak krew z nosa!
Kanał ciepłej wody
Kanał ciepłej wody © Marek87

Do tego dźwigowy (który nota bene cały dzień nic cie robi prócz zabawy drążkami) pierniczy robotę i idzie na przerwę. A my - 6 osób na dole - mamy postój. 16:45.

W środku rury ;)
W środku rury ;) © Marek87

Rura z ciepłą wodą z okrągłego laminatu przechodzi  w prostokątny żelbet (w przekroju poprzecznym) biegnący pod basenem chłodni. Widać na focie realizację. Firma laminująca (klejąca) rury zrobiła małą zasłonę. Tuż za zieloną rurą dwa kanały przedzielone środkowym słupem. Tamtędy popłynie schłodzona woda do pompowni. Czyli najprościej rzecz ujmując - zielonymi rurami i betonowym kanałem popłynie gorąca woda w prawo, zostanie dostarczona do zraszalnika kilkanaście metrów nad powierzchnią misy basenu. Opadając schłodzi się wpadając do basenu a z basenu spłynie po pochylni przez ten segment za rurami wprost do pompowni. Dostarczenie i odpływ wody odbywać będzie się pod ziemią. Wszystko będzie zasypane.

Komora kompensatora
Komora kompensatora - przejście z okrągłego laminatu na żelbetowy prostokąt (w przekroju poprzecznym) © Marek87

Góry i ścieżki Rychlebskie ;)

Niedziela, 23 sierpnia 2015 | dodano: 31.08.2015

Nadszedł drugi dzień pobytu w Kotlinie Kłodzkiej. Spałem do 9. Zwlekłem się z łóżka po sześciu godzinach spania. Pełne słońce, rześki poranek. Zjadłem śniadanie, krótka analiza mapy i pożegnałem się z ekipą (uprzedziła mnie Iga, która wyburzyła ciut wcześniej szosą z Głuchołaz na Pradziada). Cel - Czernica, zjazd do małej doliny i granicznym po Górach Rychlebskich (zwanych również Złotymi) z późniejszym zaliczeniem Rychlebskich Ścieżek.

Obrałem żółty szlak ze Stronia Śląskiego. Na mapie wyglądał całkiem całkiem. Rozpoczął się również obiecująco po czym zamienił się w dosyć stromą kiepę z rozrytą, twardą nawierzchnią. Zgrzałem się niemiłosiernie! Kapało! :).

Stroma kiszka ;)
Stroma, żółta kiszka ;) © Marek87

Wyjechałem z tego suchego bagna (krótkie butowanie) na szutrówkę, pokręciłem nieco trawersem, dojechałem do siodła. Miałem jechać niebieskim dalej po trawersie ale podjechałem zobaczyć jak wygląda żółty. Był szeroki ale ciekawy nawierzchniowo więc się skusiłem. Z żółtego odchodził czerwony na Czernicę, który okazał się być nieaktualny (zamazany szlak na drzewie). Nie wiadomo czemu skoro było tak :)...

Wąska sieżka wśród mchów i porostów. Odjaaazd!

Stary czerwony na Czernicę!
Stary czerwony na Czernicę! © Marek87

Czerwony przecinał żółty (biegnący z dołu) pod kątem prostym i żadnej opcji dostania się na szczyt już nie było. Na kilkusetmetrowym odcinku do szczytu mało co z jazdy. Za to w dół... Musi być genialnie!

Żółty na górę
Żółty na górę © Marek87

Wydrapałem się na szczyt. 1100m n.p.m.

Czernica
Czernica © Marek87

Wydrapałem się na wieżę. Doskonała widoczność. Śnieżnik i Czarna Góra.

Śnieżnik i Czarna Góra
Śnieżnik i Czarna Góra (ledwo, ale widać trasy narciarskie) © Marek87

Z Czernicy, no cóż... :) To co uwielbiam! Single poprzecinane korzonkami.

Singielkowoooo :)
Singielkowoooo :) © Marek87

Dalej było trochę stromiej i bez bicia przyznam się, że z obawy o stan klocków i grzejących się obręczy trochę sprowadziłem.

Na dół! Miazga!
Na dół! Miazga! © Marek87

Dojechałem do doliny (Bielice) i wspiąłem się 200m w górę dosyć stromą szutrówą. Szlak szczytowy to kolejne rarytasy CHOĆ nie obyło się bez targania roweru po wielkich głazach. Momentami kompletnie nie do jazdy. Ale spoko, nie ma w życiu tak lekko :). Specjalnie mi to nie przeszkadzało. Cały trud wynagrodziły dalsze fragmenty szlaku granicznego.

Takim sposobem szczytami
Takim sposobem szczytami © Marek87

Raz w górę, raz w dół. Miałem zjeżdżać do Zulovej ale pokręciłem trochę dalej po granicy. Potem nawrotka, zjazd szutrówkami do doliny, dalej do Zulovej skąd kierunek na Cerna Voda i Rychlebskie Ścieżki :). Mieścina nastawiona stricte na rowerzystów. Dużo miejsc do zakwaterowania, sklepów/wypożyczalni rowerowych... Wszystko bardzo dobrze oznakowe. Wszak to kapitalne i bardzo popularne miejsce!

Na Rychleby!
Na Rychleby! © Marek87

Bardzo cooltowe miejsce na fun'owe MTB!
Bardzo cooltowe miejsce na fun'owe MTB! Z tyłu fajny pump-track © Marek87

Przeanalizowałem szybko mapę. Była 14:30 więc czas kiepski (jeszcze stówka kręcenia do Opola). Droga na górę była jedna. Trail dr Wiessnera. No cóż. Zawijasy, zakrętasy, miedzy skałkami... Majstersztyk!.

Trail dr. Wiessnera
Trail dr. Wiessnera © Marek87

Mostki, zakręty
Mostki, zakręty © Marek87

Nieco wyżej
Nieco wyżej © Marek87

Dojechałem do rozjazdu. Superflow Trail i Wales na prawo. W lewo Tajemny i Mramorovy. Żądny flowa wybrałem Superflowa :). Jadąc na superflow myślałem o Walesie ale był koloru czarnego. Mój Kellys nie należy do tych lepszych rowerów więc postanowiłem zadowolić się potencjalnie odczuwalnym funem z jazdy na Superlow. Składał się z dwóch fragmentów. Pierwszy bardzo fajny - na początku trochę w górę a potem hopki góra-dół. Potem wjazd na szutrówkę, kilka kilometrów po trawersie i ponowny wjazd na Superflowa. Na początku bardzo fajnie. Postanowiłem podkręcić tempo aby czerpać z tego traila na maxa. Po chwili wybiło mnie na jednej hopce, wpadłem na drugą i kompletnie straciłem rytm. Do tego mokre chwyty (na podjeździe myłem spocone łapy w potoku), nie opanowałem hebli (ześlizgnęły mi się dłonie z kierownicy), wypadłem nieco poza ścieżkę, nie dałem rady już wrócić i skupiłem się na jeździe prosto z omijaniem drzew. Podłoże do najszczęśliwszych nie należało i po kilku metrach wyglebiłem na bok. Stłukłem trochę biodro i się poobdzierałem. Dalsza część jazdy w dół już ok, ale z dużą rezerwą.

Superflow Trail
Superflow Trail © Marek87

Superflow
Superflow © Marek87

Po mega długim zjeździe (naprawdę zacząłem myśleć kiedy się skończy), wjechałem na asfalt. Krótkie jedzenie i do Opola asfaltami. Tu już nie ma co opisywać. Na zjeździe najadłem się tylu wrażeń, że każdy kilometr po asfalcie pogrążał mnie w nudzie, prostocie i prymitywności... Upuczyłem tą stówkę i o 20 byłem w Opolu. Powiem jedno: zajebiście. Sporo terenu na powrocie i wiele zabawy na Rychlebach! Bomba!

Route 3,249,470 - powered by www.bikemap.net

Velka Destna - Góry Orlickie

Sobota, 22 sierpnia 2015 | dodano: 27.08.2015

Przyszedł czas na pierwszy porządny dzień kręcenia po górach w Kotlinie Kłodzkiej. Przynajmniej tak mi się wydawało po zapowiedziach wstawania (tu cyt.) "z kurami". Obudziłem się chwilę po szóstej pełen nadziei na porządną terenową górską wyrypę. Trasa nie była co prawda ustalona ale wierzyłem w kultową spontaniczność tego co miało się wydarzyć... Problem był taki, że większość ekipy nie pomyślała o prowiancie na sobotę (o piątkowej kolacji już nie wspomnę). Ja miałem - jak to u mnie - z kilogram bułek (przywiezionych przez Radka samochodem w mojej torbie - przekazanej mu dzień wcześniej). Zjadłem śniadanie i wyjechaliśmy... po 9. Na początek fajny, choć trochę rozorany podjazd zielonym szlakiem po trasie Sudety MTB Challenge (wyraźne strzałki na asfalcie). Można się było rozgrzać.

Pierwsze podjazdy
Po pierwszym podjeździe - w dolinie © Marek87

Dalej szutrówami w dół, potem znowu do góry (jak na powyższej focie). Wlot do Bystrzycy Kłodzkiej i jakieś 40-minutowe śniadanie w postaci tostów w jednej z otwartych knajp. Prawie południe... W końcu ruszyliśmy. Z Bystrzycy Kłodzkiej na Nową Bystrzycę i podjazd asfaltem na przełęcz. Trochę czekania na górze i w końcu w jakiś lepszy teren.

W buszu
W buszu © Marek87

Miejscami trochę błotka, gałęzi na szlaku... Można było sobie urozmaicać jazdę.

Na szlaku
Na szlaku © Marek87

Wjechaliśmy na klimatyczny żółty w dół na którym było trochę omijania podmokłych miejsc. Potem na szutrówkę i gładziutkim asfaltem (cos w sam raz dla szoszonów) w dół do Mostowic. Na jednym z winklów Radkowi podjechało koło (na wyrzuconych z pobocza kamyczkach) i nieprzyjemnie się wyłożył.

Felerny zakręt
Felerny zakręt © Marek87

Z Mostowic niebieskim we właściwe góry - Orlickie (te z powyższego zdjęcia).

Przyjemnie szutrówki
Przyjemnie szutrówki na niebieskim © Marek87

Leśne ścieżki
Leśne ścieżki © Marek87

Po lasach
Po lasach © Marek87

W pewnym momencie niebieski odchodził w lewo w górę i był to zdecydowanie jeden z lepszych fragmentów trasy. Młynek, walka z kamieniami i przyczepnością. Wszystko w siodle z radochą na twarzy!

Na siodle drogowskaz - 4km asfaltem na szczyt... 150 metrów w pionie.

Ostatnie metry na Velką Destnou
Ostatnie metry na Velką Destną © Marek87

I jeszcze kawałek terenem na szczyt.

Na szczyt
Na szczyt (1115m n.p.m.) © Marek87

Na samej górze nic. Kawałek trawy, wokół krzaczory i kosodrzewina. Widoków zero. Zjechaliśmy do chaty pod Małą Destną. Krótki popas i trzeba wracać. Intensywnie szukałem czegoś terenowego w dół ale skończyło się na szerokim asfalcie ;/. Ponownie do Mostowic w poszukiwaniu większych ilości jedzenia. Asfaltem przeoraliśmy kilometry do Długopola Zdroju.

Asfaltowo
Asfaltowo © Marek87

W Porębie
W Porębie © Marek87

Ekipa zjadła pizzę. Ja miałem jeszcze w żołądku bułki więc nie miałem ochoty na jedzenie. Po posiłku wlot na płaski czerwony i na dzień dobry trochę z buta nad tunelem kolejowym.

Butowanie w Długopolu Zdroju
Butowanie w Długopolu Zdroju © Marek87

Dalsza część czerwonego trochę zarośnięta, dzika ale do jazdy. Czerwony się skończył, wjechaliśmy na asfalt który miał nas poprowadzić do szlaków żółtego, czerwonego a potem zielonego na ostatnią przełęcz kilka km przed domkiem. Jakaż była moja radość, gdy odchodzące w prawo szlaki żółty i czerwony zamarkowane były dodatkowo na asfalcie wyraźnymi strzałkami z podpisem "MTB" (pewnie któryś z kolejnych etapów Sudety MTB Challenge). Wjechałem bez zastanowienia, po chwili młynek, odwracam się po 100m świetnego podjazdu i lekkiej zadyszki a towarzystwo stoi na dole. Zjechałem z powrotem na dół a tam tekst od jednego z uczestników ujeżdżającego zwyczajowo szosę po płaskościach z prosami z Cykloopole: "Chcesz to jedź, nie jesteśmy tacy dobrzy jak ty". Żenuła. Moje przydługawe włosy pod kaskiem (trochę już zarosłem) prawie stanęły dęba. Lekko podirytowany tym co usłyszałem, z pełną świadomością tego, że niektórym się po prostu nie chce jeździć po górach na wypadzie w góry (sic!), odłączyłem się od grupy, bo trzeba mi było czegoś powodującego pot kapiący z nosa i łokci. Noga tego dnia strasznie mnie świerzbiła (chyba zbyt mocno się najarałem z rana ;) ). Towarzystwo głównie na fullach pojechało asfaltowo-szutrową drogą a ja ujechałem jeszcze z 2km mocno do góry po czym żółty zmienił się w ostrą kiepę z większymi kamieniami i korzeniami. Obowiązkowo z buta jakieś kilkaset metrów. Około 400-500. Końcówka w siodle a na górze jakieś sanktuarium.

Tuż przy sanktuarium
Nie dla leszczy w ciuchach rowerowych ;) © Marek87

Zachód słońca pod Igliczną
Zachód słońca pod Igliczną © Marek87

Szybki obczaj Garmina, lekko w dół, potem drogą pożarową i dalej zielonym do siodła. Szybki sms do Daniela, że jestem na przełęczy i jadę czerwonym do chatki.

Czarna Góra po zmroku
Czarna Góra po zmroku © Marek87

Na początku po trawie, potem w fajnym interwałowym terenie po czerwonym szlaku przy lampce i w dół porannym zielonym do asfaltu. Kilkaset metrów po twardej nawierzchni i dojechałem do punktu startu. W Stroniu Śląskim w domku czekała już druga, nieco podpita ekipa z osobnikami reprezentującymi grono pedagodiczne z Kamiennej Góry - wynajmowali drugą część domku. Mieli rozpalone ognisko. Upiekłem kiełbasę, pogadaliśmy na dwie ekipy, pośmialiśmy się. Potem sauna, zimny prysznic (kilka razy), piwko i o trzeciej poszedłem spać.

Nie wiem jak to podsumować. Ogólnie okej ale inaczej wyobrażałem sobie jazdę po górach. Myślałem o technicznych szlakach a skończyło się na ograniczaniu planu głównie do górskich ścieżek rowerowych. Odnosiłem wrażenie jak gdyby górskie szlaki piesze były całkowicie wyłączone z możliwości jeżdżenia po nich rowerem. Przynajmniej w głowach współuczestników tego wydarzenia zakotwiczona była chyba taka myśl. Tak więc technicznie słabawo i sporo asfaltów, bo czas gonił niemiłosiernie. Bez typowego, górskiego szału do którego przywykłem i który kocham! Trochę za dużo przerw. Nie nasyciłem się zbyt dużo samą jazdą. Na szczęście odbiłem sobie w niedzielę. Ale o tym wkrótce.

Route 3,238,983 - powered by www.bikemap.net

Do Kotliny Kłodzkiej...

Piątek, 21 sierpnia 2015 | dodano: 25.08.2015

Ekipa z Opolskiego Klubu Rowerowego wymyśliła weekendowy pobyt w Kotlinie Kłodzkiej z wynajęciem domku w Stroniu Śląskim. Załapałem się na wyjazd, bo było jeszcze jedno wolne miejsce a opolskie płaskości ryły mi coraz bardziej głowę (tudzież beret). Zawsze to okazja na pojeżdżenie po innych górkach. Konkretnie to wiadomo - Sudetach - które kojarzę jedynie z wycieczki szkolnej w... gimnazjum? Liceum? Nie pamiętam. Jeszcze w piątek o 13 przyjechały mi kurierem z ctbike cztery drutowe Kendy Karmy 26x2.0 (byłem z nich poprzednio zadowolony - 6tys km na tyle świadczy o tym, że dobrze znoszą asfalt; Crossmarki w Meridzie przejadą połowę z tego). W piątek późnym popołudniem - zgadany z Danielem i Łukaszem wsiedliśmy w pociąg do Nysy i z Nysy już niecałych 6 dyszek po asfaltach i górkach do Stronia - częściowo w ciemnościach po lesie. Pierwszych 20km ze zmianami (a miało być turystycznie) ze średnią ponad 30km/h. 20km w 38 minut. Po piwie/kofoli w Vidnavie tempo lajt ;). Wkrótce coś naskrobię z wypadu...

Przy zachodzie słońca
Przy zachodzie słońca © Marek87

Route 3,235,353 - powered by www.bikemap.net

17-20.08

Czwartek, 20 sierpnia 2015 | dodano: 25.08.2015

Tym razem fotek z baustelli ;) nie będzie. Nie robiłem. Jeden focisz z jazdy po robocie trochę na około po dróżkach, ścieżkach...

Po pracy po polach
Po pracy po polach © Marek87

Dolina Małej Panwi

Niedziela, 16 sierpnia 2015 | dodano: 18.08.2015

Ciąg dalszy wkręcania się w opolskie jeżdżenie czyli rowerowa grupa OKR i jej pomysły na niedzielne wypady. Tym razem dolina Małej Panwi. Pogoda w kratkę. Trochę dolało, zmoczyło, przysmażyło. Humory na wysokim poziomie skutecznie przepędzały ciemne, deszczowe chmurzyska :). Przynajmniej nie zwracaliśmy uwagi na to co wisiało nad naszymi głowami. Jeden mój kapeć w lesie. Wbił mi się malutki kamyk do opony. Definitywny koniec z semi-slickami! Bez sensu jest taka jazda po lesie w myślą, że zaraz dobijesz... Tempo znacznie szybsze niż ostatnio na Ankę. Z powodu posiedzeń w czasie deszczu 100km zajęło praktycznie cały dzień... ;). Fajnie i przyjemnie. Momentami można było podgonić tempo.

Przełaje

Route 3,217,899 - powered by www.bikemap.net

Wilcza Buda

Niedziela, 16 sierpnia 2015 | dodano: 16.08.2015

Po robocie w sobotę (śmiało można rzec, że robota była półtoragodzinnym epizodem pomiędzy kręceniem) pojechałem do Wilczej Budy. Miejsca w którym nocami chilloutowali się niegdyś Książęta Opolscy - po polowaniach ;). Więcej tu: Wilcza Buda. Dojazd przysporzył mi trochę problemów. Raz, że zapomniałem wgrać na Garmina ślad z trasy znajomego z Opolskiego Klubu Rowerowego. Dwa - grząskie piaski na leśnych ścieżkach. Trochę się napociłem w walce z brnięciem w terenie. Ostatecznie jakoś dojechałem uprzednio wyszukując w komórce na internecie współrzędne tej Wilczej Budy.

Po robocie po lasach
Po robocie po lasach © Marek87

Grząsko i nieciekawie na semi-slickach
Grząsko i nieciekawie na semi-slickach © Marek87

Wilcza Buda
Wilcza Buda © Marek87

Kapliczka Św. Jadwigi (wygooglałem)
Tuż obok Kapliczka Św. Jadwigi (wygooglałem) © Marek87

W drodze powrotnej zabrakło mi picia w bidonie i trochę mnie "przycisnęło". W sobotę Święto, sklepy pozamykane... Szczególnie w tych opolskich wioskach. Pojechałem nad polecane przez Tomka Jezioro Srebrne. Zastałem tam tłumy biwakująco-grillujących rodaków. Zewsząd było słychać pstryki otwieranych puszek browarów oraz kompletnie napranych gości ledwo utrzymujących się w pozycji siedzącej na wątłych plastikowych krzesłach ogrodowych...

Opór nad jeziorem średnim!
Opór nad Jeziorem Średnim! © Marek87

Grill & beer & fun
Grill & beer & fun © Marek87

Kilometry powiększone o dojazd do pracy.

Route 3,217,901 - powered by www.bikemap.net

10-14.08 i coś z budowy

Poniedziałek, 10 sierpnia 2015 | dodano: 16.08.2015

Pogoda sprzyja więc dalej pedalę do roboty na rowerze. Zyskuję coraz większe uznanie ochroniarzy na bramie, z którymi wymieniam codziennie kilka zdań ;). Miło i sympatycznie. Na budowie opór. Kumple z roboty biorą wolne i jest przez to dużo latania i mierzenia. Doszły roboty ziemne i tyczenia/kontrola/inwentaryzacja rurociągów doprowadzających i odprowadzających wodę do/z budowanych chłodni. 10-11h w pracy. Od 07:00-07:30 do 17-18.

Analogiczne elementy budowanych chłodni. Komora kompensatora. Po lewej chłodnia CT5 a po prawej CT6 (z szóstką wygrzebujemy się powoli z ziemi). Kilka miesięcy różnicy w fazach prac.

Wlot gorącej wody
Wlot gorącej wody © Marek87

Basen chłodni i odpływ zimnej wody
Basen chłodni i odpływ zimnej wody (outlet) © Marek87

Niwelacja - pomiar osiadania (zmiana stanowiska niwelatora i chwila przerwy)
Niwelacja - pomiar osiadania (zmiana stanowiska niwelatora i chwila przerwy) © Marek87

Pomiar zabetonowanych szalunków
Pomiar zabetonowanych szalunków. Nade mną otwór w powłoce na kanał spalin - słupy będą wycięte. © Marek87

Chłodnia nr 6 z poziomu 50m chłodni nr 5. Betonowany fragment fundamentu to powierzchnia ok. 330m^2. Grubość fundamentu bodajże 1.5m więcj grubo ponad 500m^3 betonu. Na dwie pompy. Gruszka za gruszką.

Betonowanie fundamentów chłodni nr 6 z poziomu 50m chłodni nr 5
Betonowanie fundamentów chłodni nr 6 z poziomu 50m chłodni nr 5 © Marek87

Zbrojenie fundamentu pod rurę ciepłej wody do chłodni nr 5
Zbrojenie fundamentu pod rurę ciepłej wody do chłodni nr 5 © Marek87

Po robocie w te upalne dni czas na kąpiel. Warun kiepski, ale wolę przebiadować na kamienistym brzegu niż pływać nerwowo z niepokojem, że ktoś buchnął mi rzeczy.

Silesia
Silesia © Marek87

A tak to wyglądało w Kozienicach (Enea). Swoją drogą moja firma również tam działała.

Góra Św. Anny z OKR-em

Niedziela, 9 sierpnia 2015 | dodano: 12.08.2015

Przyszedł czas na najbliższą, konkretną sztajfę w opolskiej okolicy. Mowa o Górze Św. Anny czyli (niby)podjeździe. Opolska niemieckość każe ją nazywać również "Annabergiem".

Dostałem cynk, że oprócz szosowych wymiataczy z Cyklofanu i Cykloopola są również normalni bikerzy z grupy OKR czyli Opolskiego Klubu Rowerowego. W sobotę miałem pracę. Poszedłem spać późno wieczorem. Przebudziłem się w niedzielę o 07:40, włażę na fb a OKRy jadą o 08:15 z rynku na Ankę. Szybka micha musli zalanych mlekiem i maślanką, mycie zębów, dętka, narzędzia, łatki, 2 banany do kieszonki i 2km na zbiórkę na rynek. Tam wymieszana ekipa żeńso-męska.

W drodze na Ankę
W drodze na Ankę © Marek87

Tempo spokojne z wieloma postojami. Zdecydowanie rekreacyjna jazda. To mi akurat nie przeszkadzało, bo w momencie grzało jak diabli. Taki mamy klimat. Po drodze zgarniamy jeszcze kilku bikerów i razem grupa urosła do kilkunastu rowerzystów ;). Trasa biegła kompletnymi bezdrożami. Drogi wojewódzkie są omijane! To mnie się podoba! Pola i dzicze ;).

Po polach ;)
Po polach ;) © Marek87

Po drodze wlot do Kamienia Śląskiego a tam fajne rekreacyjne tereny.

Zimna kąpiel dla rąk
Zimna kąpiel dla rąk © Marek87

Fajnie urządzone tereny w Kamieniu Śląskim
Fajnie urządzone tereny w Kamieniu Śląskim © Marek87

Przelatujemy pod autostradą aby z wioski Oleszka zaatakować "górę". Skręcamy w lewo, droga z asfaltu zmienia się w zniszczony asfalt przechodzący w niezły bajzel. Ani to szuter ani wyrwy w asfalcie - takie "nic". Nazwałbym to gruboziarnistym szutrem. Podjazd? Nie. Wzniesienie. Przewyższenie 100m z hakiem nie kwalifikuje się w żaden sposób w podjazd taki jaki znam z gór. Coś ciuteczkę więcej jak Chełm z Goleszowa. Żenuła.

Niedaleko szczytu (obok autostrady):

Góra Św. Anny
Góra Św. Anny © Marek87

Po krótkiej przerwie wlot na właściwy szczyt. Posiedzenie przy piwie/coli/pierogach. Zjechali się szoszony z Cyklofanu i Cykloopola (coniedzielna tradycja).

Cyklofan i Cykloopole
Cyklofan i Cykloopole © Marek87

Z góry chopaki zaplanowali terenowy wariant do amfiteatru. Fajny odcinek.

Amfiteatr na Ance
Amfiteatr na Ance © Marek87

Z amfiteatru terenem w górę. Ekipa pojechała standardowym wariantem a ja uderzyłem w prawo w krótką aczkolwiek piękną sztajfę w górę po trasie BM w Zdzieszowicach. Miodzio! Uruchomiłem w końcu młynek ;). Potem dołączyłem do ekipy jadąc na czuja wśród krzaczorów i razem pojechaliśmy w dół fajnymi odcinkami szutrowo-leśnymi.

"Podjazdowo" © Marek87

Do Opola prawie tą samą drogą. Poznałem przy okazji kolejne miejsce do moczenia zadka. Jest już "Balaton" w Dobrzeniu, Silesia i Kamionka/Bolko w Opolu, Turawa no i teraz jeszcze "Malina" ;).

Płaskości z ekipą
Płaskości z ekipą © Marek87

Przyjemne niedzielne kręcenie w upalnym ukropie. Myślałem nad Jesenikami ale dobrze, że odpuściłem, bo 36 stopni to nie pogoda na długie wypady. Będzie jeszcze okazja z chłopakami, bo jeżdżą w chopki bez używania środków lokomocji. Tylko dwa kółka i wielka improwizacja. Było fajnie, przyjemnie rowerowo-towarzysko ;).