Marek87 prowadzi tutaj blog rowerowy

21-25.09

  • DST 185.00km
  • Teren 30.00km
  • Czas 08:03
  • VAVG 22.98km/h
  • Podjazdy 500m
  • Sprzęt Górska szosa
  • Aktywność Jazda na rowerze
Piątek, 25 września 2015 | dodano: 01.10.2015

Przywróciłem Kellysa do służby. Przy pomocy osób trzecich (nie miałem ani czasu ani możliwości) zregenerowany suport a konkretnie to przesmarowane łożyska w Powers Splinie (nowy suport to wydatek ok 90zł!) i wykręcona zerwana śruba z suportu. Sam spędziłem większą część soboty 19.09 na przeglądzie Kellysa i Meridy. Piasty, stery, zajrzenie do widelca w kellysie, pucowanie napędu z demontażem kasety, składanie wszystkiego itp itd... W końcu zaczęło ponownie jeździć to moje czarne, dwukołowe ustrojstwo.

Powrót w czarnej
Powrót z roboty z lądowaniem w czarnej d.... ;) © Marek87

Coś z budowy...

Kontrola osiowości toru jezdnego windy. Podobno podczas jazdy coś tarło ale skończyło się jedynie na obawach... Na samej górze odchyłka 2.5cm na prawo od osi teoretycznej. Ostatnio jak mierzyłem (kilka metrów niżej) było 1.5cm w tą samą stronę.
Pomiar osiowości torowiska (jezdni) widny
Pomiar osiowości torowiska (jezdni) windy © Marek87

Pomiar kotew i zasypki
Inwentaryzacja kotew (po betonowaniu) i zasypki © Marek87

Podnoszenie i ustawianie słupa (56 ton)
Podnoszenie i ustawianie słupa (56 ton) - na dwa dźwigi © Marek87

W czasie ustawiania rur geodeci się nudzą
W czasie ustawiania rur geodeci się nudzą © Marek87

Klatki na chłodni
Klatki na chłodni © Marek87

Prawie 100 metrów powłoki
Prawie 100 metrów powłoki. Otwór na kanał spalin © Marek87

Widok z góry
Widok z góry © Marek87

Szalunki
Szalunki © Marek87

Zabetonowane szalunki
Zabetonowane szalunki © Marek87

Pewna analogia
Pewna analogia © Marek87




komentarze
Marek87
| 11:04 piątek, 27 listopada 2015 | linkuj Chłopaki, wpis dotyczył wkładu suportu - pakietu do korb Truvativa takiego jak tutaj: http://rowerowy.com/sklep/czesci/wklady-suporty/os-power-spline/prod/powersplinebb.
memento - co do Hollowtech II - wszystko (bezwzględnie wszystko!) zależy od warunków w jakich się jeździ. 10tys km na suporcie? Chyba tylko po suchym asfalcie. Pierwszy suport zajechałem po 2tys km pół na pół asfalt/MTB (na amen - bo nie spodziewałem się, że ustrojstwo jest tak awaryjne). Jak zacząłem rozbierać te pseudo "uszczelki" i "kapturki" to się załamałem. Po zdjęciu (niewymagającym ani siły ani specjalnej zręczności) tej plastikowej, zewnętrznej osłony moim oczom ukazała się szczelina (a raczej dziura!) szerokości jakiegoś milimetra. Gołe kulki łożyska! Co będę pisał jak każdy, kto to przerabiał ten wie jak to wygląda. Bawiłem się w szlifowanie tych kapturków i łożyska 7mm. Dłuzej to jeździ niż oryginał. Teraz pogłębiłem miski (u znajomego tokarza), kapturka więc nie szlifuję ale oś korby bardzo ciężko wchodzi. Ale wchodzi. Wytestuję wkrótce. Uszczelnienie mam teraz oryginalne z dwóch stron - podobne jak w łożysku maszynowym kółka prowadzącego przerzutki (które nomen omen i tak przynajmniej raz na rok trzeba rozebrać, bo się lubi zacierać od syfu). A jak ma się zachowywać moje obecne łożyskowanie suportu gdzie całe błoto, piach, pył, woda napiera na nie spod przedniego koła? Kilka błotnistych wypadów i kaplica. Czasem 800km i suport zatarty. Mówię o sytym MTB!
memento
| 21:39 czwartek, 26 listopada 2015 | linkuj Te accentowskie łożyska mają krótszą żywotność. Z doświadczenia wyszło mi, że oszczędność na ich "wymienialności" jest pozorna.
Zajeździłem kilka razy oba (i szitmano i accenta).
Shimano zawsze dobijały do 10kkm, Accenty sypały się po 4-5kkm. Suport accenta jest 2x droższy od Shimano (90-100zł vs. 40-50zł). Jeden support Accenta wytrzyma 2-3 wymiany łożysk. Każda kolejna wymiana to krótsza żywotność kulek.

To tak w temacie powyższego komentarza.
k4r3l
| 20:54 czwartek, 1 października 2015 | linkuj heh, suporty - temat rzeka - ja zajechałem ostatnio swój bb51, mam stary szimanowski ze standardowymi łożyskami, będę szlifował te plastikowe kapturki, co by sie zatrzasnęły w tej konfiguracji, jedną już oczywiście przy sciaganiu rozwaliłem, na szczęście znalazłem jeszcze jeden :D w ogóle to najlepsza opcja to suport accenta - wkładasz standardowe łożysko za pięć zyli bez żadnych przeróbek, no ale niestety ten suport, a przy okazji ramę w moim kellysie zajechałem osobiście, więc za dużo nie oszczędziłem :D
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa yluzl
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]